שינוי תודעתי באמצעות צלילים וקול גיל טטרו
שינוי תודעתי באמצעות צלילים וקול - גיל טטרו כבר מתחילת האנושות, הבינו בני האדם את השפעה של צלילים על נפש האדם וסביבתו, והשימוש במוזיקה במקצבים ובקול בטקסים דתיים ורוחניים היה נפוץ כמעט בכל התרבויות...
בהשתתפות נגני התזמורת הפילהרמונית הישראלית
ותזמורת ירושלים רשות השידור, ובהנחייתה של המוזיקולוגית ילנה צ’ודקוב
מהם העקרונות של עבודת הצוות באנסמבל מוזיקלי? כיצד ליצור ביצוע משכנע ליצירה מוכרת?
איך לבחור בטמפו הנכון? איפה אנחנו נפגשים עם מצב של תחרות בהקשר למוזיקה?
מהן אי ההבנות הטיפוסיות בתקשורת בין המוזיקאים? איפה וכיצד הפרשנות של המלחינים,
המבצעים והמאזינים באה לידי ביטוי?
בסדנה זו, נגני הטריו מציגים את עקרונות העבודה של האנסמבל המוזיקלי. בין היתר,
הסדנה מתייחסת לנושאי מנהיגות, הצלחה וכישלון, מסורת וחדשנות,
רוטינה ויצירתיות, פרפקציוניזם וניהול זמן ונושאים רבים אחרים שמעסיקים לא רק מוזיקאים.
במהלך הסדנה המשתתפים יראו כיצד המוזיקאים מתגברים על המכשולים הטיפוסיים בתקשורת ביניהם
ומגיעים לביצוע מוצלח ומלא השראה. הסדנה מלווה בביצועים חיים של קטעי מוזיקה אהובים.
ז׳אנה גנדלמן היא אחת הכנריות המובילות בארץ.
בעשר השנים האחרונות היא משמשת כנגנית ראשית
בתזמורת הסימפונית ירושלים,רשות השידור.
ז’אנה זכתה במספר תחרויות חשובות בברה״מ ובארץ וניגנה כסולנית ראשית
עם תזמורות רבות בארץ ובחו״ל .ז׳אנה מנגנת מוזיקה קאמרית ומופיעה בפסטיבלים רבים.
בעבר הופיעה בקונצרטים לצד נגנים ידועים ובהם אייזק שטרן, גדעון קרמר ואליסו וירסלדזה.
במרוצת השנים ז’אנה ניגנה תחת שרביטם של המנצחים הישראלים הבולטים ובהם מנדי רודן,
נועם שריף, גארי ברתיני, אבנר בירון, אשר פיש, דורון סולומון ואחרים.
יבגניה אורן חברת הפילהרמונית הישראלית משנת1993
יבגניה פעילה בהרכבים קאמריים ובמסגרתם הופיעה
בבפסטיבלים בארץ ובחו”ל, לרבות בטנגלווד שבארה”
במוסקבה עם גיל שחם, יורי בשמט,
פול מרלין, יוליאן רחלין ואחרים.
בשנים 2002 – 2003 כיהנה כפרופסור אורח בבית הספר למוסיקה
באוניברסיטת מניטובה,שם הייתה אחראית למחלקת הוויולה והדרכת מוסיקה קאמרית.
מרסל ברגמן עלה לישראל בשנת 1978
ןהצטרף לתזמורת הפילהרמונית הישראלית כנגן ראשי בקבוצת הצ’לו.
הוא הופיע עם התזמורת כסולן בארץ ובסיוריה בחו”ל, בניצוחם של זובין מהטה,
קורט מזור, קריסטוף אשנבאך, שארל דיטוא ואחרים.
כמו כן הופיע כסולן עם תזמורות אחרות בארץ ובחו”ל ובינהן הפילהרמונית של צ’כיה,
התזמורת הסימפונית של וינה, הסימפונית של ליברפול ואחרות.
מרסל היה חבר בשלישיית הפסנתר הישראלית במשך שני עשורים, עמה הרבה להופיע
ברחבי העולם והקליט עמה רפרטואר עשיר .מרסל כיהן כפרופסור באקדמיה למוסיקה
ע”ש סיבליוס שבהלסינקי, לימד באקדמיה למוסיקה בת”א, וכן הדריך כיתות אומן ברחבי העולם.
מרסל מרבה להופיע בארץ ומחוצה לה בהרכבים שונים של מוסיקה קאמרית.
ילנה צ’ודקוב היא בעלת תואר שני במוזיקולוגיה ופסנתר.
בנוסף למוזיקה, עסקה ילנה במספר תחומים נוספים: תוכנה
(עבדה במספר חברות היי-טק בארץ),
קואוצ’ינג (בוגרת בית הספרהבינלאומי לאימוןCTI ) ועוד.
בעשר השנים האחרונות ילנה מעבירה סדרת הרצאות וסדנאות ייחודית
בשם “מוזיקה כאנלוגיה לחיים”
במכללות, קתדרות, כנסים מקצועיים ואירועי גיבוש חברתיים.
רבים ממליצים על “מוזיקה כאנלוגיה לחיים” כחוויה אינטלקטואלית
שמעבירה את עוצמת המוזיקה הקלאסית באופן מוחשי ובלתי-אמצעי.
שינוי תודעתי באמצעות צלילים וקול - גיל טטרו כבר מתחילת האנושות, הבינו בני האדם את השפעה של צלילים על נפש האדם וסביבתו, והשימוש במוזיקה במקצבים ובקול בטקסים דתיים ורוחניים היה נפוץ כמעט בכל התרבויות...
לאכול את הראש הרצאה מרתקת ומקורית המספקת טיפים וטריקים לאדם החושב והיושב. פעם הכל היה פשוט. לא היה אינטרנט, ולא היו חומרים משמרים. לא היה מידע אינסופי מפחיד ומבלבל, ולא היה אוכל מעובד אכלו מה...
יעקב לאפין, כתב ,פרשן, וחוקר לענייני צבא וביטחון. משמש ככתב בישראל של ג'יינס דיפנס וויקלי, מגזין בינלאומי מוביל לסקירת ענייני צבא, וסוכנות החדשות JNS, לה יש תפוצה רחבה בקרב קהילות יהודיות...