לבחירת הרצאה

מלאו את הפרטים הבאים

    אפריקה שלי רונית כרמל

    שמי רונית כרמל,

    צורפת ואמנית בוגרת בצלאל .

    מנחת סדנאות יצירה והרצאות על המסע שלי בנמיביה ” סיפורי אפריקה שלי “.

    חודשיים חייתי בנמיביה שבאפריקה, טיילתי והסתובבתי בין השבטים והכפרים וגרתי עם הנשים בבית. התנדבתי ללמד יצירה בבית הספר ובגן הילדים שבכפר, ובמקום אחר התנדבתי לעשות וללמד אמנות מחומרים מקומיים.

    למדתי את היצירה המקורית של נשות נמיביה המופלאות העוברת במשך דורות מאם לבת. לכל אזור ולכל שבט יש את המסורת והמנהגים המאפיינים המייחדים אותו. להיכנס לבית שלהם כאשר כל המשפחה מסביב , ריגש אותי כל פעם מחדש. כמובן אי אפשר לערוך מסע באפריקה מבלי לעשות טיול ספארי – סיפורי אריות וקרנפים…

    ההרצאה חווייתית, מרתקת ומעוררת השראה, רונית מספרת על מסעה האישי בנמיביה.

    ההרצאה מלווה בהרבה תמונות וסיפורים אישיים על הנשים, המנהגים והתרבות בשבטים השונים כפי שחוויתי ושמעתי ממקור ראשון, הרצאה על תובנות, חוויות, ועל עולם מאד שונה מישראל.

    כתבה על המפגש עם רונית כרמל בעיתון “גפן המושבה”,

    “מעבר למראות, ולתחושות הרגשתי שאני כל הזמן מחפשת ממי אני יכולה ללמוד משהו מהדברים המאפיינים את האומנות המקומית. בכל מקום בררתי איפה יש נשים המייצרות תכשיטים,הלכתי אליהן וביקשתי ללמוד. בלי הכרות מוקדמת, בלי שפה, פתחו נשות המקום בפני סודות של יצירת תכשיטים העוברים במשפחותיהן מדורי דורות. זה היה לימוד הכי בסיסי ואמתי. נהגתי לבוא אליהן הביתה לשעות אחדות, וללמוד ממי שהייתה במקום”.

    מה הדבר העיקרי שלמדת שם?

    “קודם כל למדתי שהחיים יכולים להיות הרבה יותר פשוטים, הייתה לי הזדמנות ללמוד על עצמי, לראות את עצמי ממקום אחר. לבחון איך אני מתנהלת בתנאים פחות נוחים. זה היה בשבילי מסע אישי שיש בו נתינה וקבלה,פתיחת אופקים, התבוננות רחבה ללא שיפוטיות. למדתי לשים לב לניואנסים קטנים במרחב הגדול, להתבונן באותו נוף ולראות כל יום דברים אחרים. עכשיו, כשאני יוצרת תכשיטים בבית, אני בטוחה שהם מושפעים מהחוויות, הרשמים… יש בי צורך ורצון להעביר את הידע שלמדתי שם וליצור את פינת אפריקה אצלי בפרדס חנה”.

    ההרצאה מתאימה לקהל יעד מגוון , חברות, ארגונים, גיל הזהב ובתי ספר

    חוות דעת שכתבה מנהלת מועדון “בית צבי”:

    “לרונית. נהנינו מאד מהרצאתך על נמיביה. המקצועיות והנעימות לאורך ההרצאה כולה פשוט השאירו לנו טעם של עוד.

    נשמח מאד לארח אותך פעמים נוספות.”

    אורנה שושני בר. “בית צבי” -העמותה למען הקשיש חדרה.

    אפרת זמיר מנהלת התרבות של בית בלב תל אביב

    ברצוני להמליץ בחום ובהתלהבות על הרצאתה האנתרופולוגית של רונית כרמל “מסע אישי לנמיביה” במהלך באוקטובר 2015.

    הקהל של בית בלב תל אביב מונה כ-80 מאזינים בני גיל הזהב, רובם משכילים ובעלי מקצועות חופשיים בעברם, למודי-תרבות וידיעת העולם. רונית הציגה את נמיביה מנקודת מבט אישית ומקורית, בעלת התבוננות פילנתרופית, סקרנית וביקורתית.

    ההרצאה מרתקת והועברה בנועם, בבהירות ובחיוך. היא שונה מהרצאות קונבנציונליות על ארצות בעולם, ו”מדבקת” ברצון להיות טייל בעולם ולהושיט אוזן ולב אל האחר.

    יחד עם זאת, לא פסחה על הרקע הענייני, הגאוגרפי והקרטוגרפי.

    אנו מחכים לטיול הבא של רונית ולהרצאה שתכין בעקבותיו.

    המלצות נוספות:

    1. מועדון מורים גמלאים קרית אונו- זהבה בכר
    2. מועדון גיל שלישי כפר חסידים- טליה מוסקוביץ
    3. מועדון ותיקים יוקנעם מושבה- לילי גודווין
    4. חוג בית- אילנה אביב

    לבחירת הרצאה

    מלאו את הפרטים הבאים

      מסעות וטיולים נוספים

      דורון אראל גג העולם

      הדרך לפסגה סיפורו של דורון אראל, הישראלי הראשון שכבש את פסגת האוורסט. כיבוש פסגת האוורסט הוא מן האתגרים הקשים ביותר אשר אדם הציב בפני עצמו. המסע כרוך בסבל וסיכון גבוהים ביותר,...

      סוכנות שיווק דיגיטלי