לבחירת הרצאה

מלאו את הפרטים הבאים

    דר’ גיא בכור

    האם נראה לכם כי מדינת ישראל כבר מבינה את חוקי המשחק במזרח התיכון ?

    ד”ר גיא בכור,

    מבחר הרצאות מרתקות בעברית ואנגלית, על המזרח תיכון ואקטואליה.

    האם ישראל מבינה את הקודים התרבותיים של ארגוני חמאס חיזבאללה ? אל קעידה?

    וכיצד על פי כללי המשחק במזרח התיכון יש לפעול בכדי לשחרר את חטופים ישראלים?

    בקיצור ישנם כללים שאנו כישראלים איננו מודעים לקיומם ומה ניתן לעשות עם מידע יקר זה.

    דר’ גיא בכור מרצה מרתק ושנון מציע סדרת מפגשים מרתקים בכל הנושאים הבוערים במזרח התיכון ועל תרבות האסלאם במאה ה – 21

    דר’ גיא בכור המזרח התיכון

    המזרח התיכון: בין זעזועים ליציבות – הערכות ותחזיות ,

    הרצאה המנתחת בעדינות את המארג העדין הצפוי ביחסינו עם העולם הערבי.

    ישראל והעולם הערבי: דו שיח של חרשים

    מפגש מרתק המציג ראייה אופטימית באשר ליתכנות והאפשרות להשיג יציבות באזור, לאחר שיכולת ההרתעה של ישראל שוקמה בשנים האחרונות.

    הרתעה זו גורמת לאויבי ישראל , חמאס, סוריה ואיראן לחשוב פעמיים לפני שישאפו לתקוף אותנו.

    ההרצאה כוללת פרטים חמים מתוך אקטואלית המזרח התיכון מיקום ישראל במרחב מבחינה כלכלית, המפגש מתובל בהומור מזרח תיכוני מצוי ומעורב ומקנה הצצה לתרבות ולמורכבות היחסים בין הצדדים .

    עוד עם דר’ גיא בכור….

    השפעת המצב המדיני בטחוני במזה”ת על השווקים הפיננסיים והיציבות הכלכלית בישראל

    בהרצאה זו מנתח גיא בכור את התהליכים העדכניים ביותר ומשתמש גם באירועים מהעבר כדי לתאר מודלים כלכליים והשפעות פוליטיות אזוריות על הכלכלה הישראלית וכלכלות העולם.

    אתם מוזמנים לקרוא מאמר מרתק של דר’ גיא בכור אשר פורסם בידיעות אחרונות, המאמר שמדהים את המדינה:

    מספר המתיישבים כבר חצי ממספר הפלסטינים ביו”ש

    בעיני מרבית הציבור הישראלי ואולי גם העולמי ההתיישבות היהודית במה שכונה פעם “השטחים” מורכבת מכמה צריפים וקרוואנים סחופי רוח וחבוטים, אך האמת העדכנית היא אחרת לגמרי: אוכלוסיית היהודים בשטחי 1967 שווה כבר למחצית אוכלוסיית הפלסטינים שם, והיא במגמת זינוק דמוגרפי, מהגדולים ביותר בעולם.

    איש אינו יודע כמה ערבים מתגוררים בשטחי 1967, שכן הנתונים הסטטיסטיים שלהם מנופחים בידי הפלסטינים לצורכי הטעייה (וכוללים מי שהיגרו כבר לפני עשרים שנה ואת תושבי מזרח ירושלים, שנספרים לכן פעמיים, ברשות ובישראל), אך באוקטובר 2012 נערכו בחירות מקומיות ברשות הפלסטינית (ללא עזה וירושלים), ומספר בעלי זכות ההצבעה היה 515,000, כלומר זהו מספר הבוגרים מעל גיל 18. אם נוסיף לכך מספר זהה של צעירים, הרי נגיע למעט יותר ממיליון איש, ובתוספת מזרח ירושלים, כמיליון וארבע מאות מאות אלף, זהו המספר האמיתי.

    ומה מספר היהודים באותו שטח? כ- 700,000. לפי נתוני רשם האוכלוסין במשרד הפנים חיים כיום ביהודה ושומרון 385,000 יהודים, ובמזרח ירושלים עוד 300,000 (מה שאומר שהאוכלוסיות היהודית והערבית במזרח ירושלים כבר השתוו, לראשונה). במילים אחרות, מספר היהודים שווה כבר למחצית האוכלוסייה הפלסטינית ב”שטחים”. הזינוק בנתונים היהודיים הוא מדהים, שכן בזמן האינתיפאדה השנייה מנו היהודים ביו”ש רק 190,000, כלומר תוך עשור הם הכפילו את מספרם.

    יש לכך השלכות ביטחוניות, למשל ביכולת של הערבים לתכנן מרידות חדשות, כאשר כל כך הרבה יהודים חיים יחד אתם, ומכירים את השטח בדיוק כמותם; והיהודים האלה לא יוותרו לעולם. אך גם המגמות העתידיות מפתיעות.

    כתוצאה מן החיים הטובים של הערבים שמכונים פלסטינים, מספר הלידות נופל אצלם נפילה חופשית: ממעל 5 ילדים למשפחה לפני עשור, לפחות מ- 3 ילדים כיום, לפי נתוני אתר האינפורמציה של ה- CIA. אך באותו זמן מספר הלידות של משפחה יהודית ביו”ש הוא 6 ילדים, אחד הנתונים הגבוהים ביותר בעולם. אין שום קהילה מערבית בעולם שמגיעה לנתוני ילודה כאלה. מה הסיבה לפער האדיר?

    הנשים הערביות משכילות יותר, עירוניות יותר, דוחות את הנישואין, עובדות יותר, ומספר הילדים שלהן צונח, ככה זה בכל המזרח התיכון. בסעודיה למשל צנח מספר הילדים למשפחה ממעל 6 ילדים ב- 2003 ל- 2.2 כיום, לפי נתוני אתר ה- CIA, וזה המצב בכל מדינות ערב. בטורקיה, איראן, לבנון וצפון אפריקה הילודה היא כבר שלילית: פחות מ- 2.1 ילדים למשפחה. בזמן האינתיפאדה הראשונה רוב האוכלוסייה הפלסטינית היה כפרי.

    כיום שני שלישים מהם גרים בערים הגדולות שם.

    הלידות הערביות הן אינדיבידואליסטיות , הלידות היהודיות אידאליסטיות. המגמה ברורה, אלא אם כן “דורשי טובתנו” ימליצו על הקפאת הילודה, כשם שהמליצו על הקפאת הבנייה ביו”ש..

    אגב, תופעה דומה מתרחשת גם בתחומי “הקו הירוק”: מספר הלידות היהודיות מזנק, וזה של המוסלמים צונח, כך שנכון לשנת 2013 ממוצע הלידות של נשים יהודיות וערביות בתחומי הקו הירוק ויהודה ושומרון כבר השתווה.

    לכך יש להוסיף את ההגירה אל ומחוץ לשטחים. אלפי צעירים פלסטינים מהגרים מידי שנה מהשטחים אל המערב כיוון שרמת ההשכלה שלהם עולה, וגם הם רוצים לחיות במערב, כמו מאות אלפי ערבים אחרים מהמזרח התיכון ומצפון אפריקה. העולם התכווץ, הם מחוברים לאינטרנט, והיום הם יודעים שזה אפשרי. ככל שרמת החיים עולה, הנכונות להגירה ערבית החוצה עולה.

    לעומת זאת ההגירה היהודית אל השטחים היא נלהבת,ונמשכת כל הזמן. עם אוכלוסיה של מעל 8 מליון תושבים (וריבוי של מליון תושבים כל שבע שנים בישראל), להרבה ישראלים כבר צפוף, והחיים עושים את שלהם; מדובר הרי במרכז הארץ. נתונים ומגמות אלה יוצרים מהפך במה שכונה פעם “הבעיה הדמוגרפית”. ביל קלינטון “הזהיר” אותנו השבוע מפניה, מבלי שיבין שהוא אולי מעודכן לתקופה שהיה נשיא, לפני כשני עשורים. הדמוגרפיה היהודית מזנקת, ואיתה העם היהודי כולו.

    בזכות הזינוק הדמוגרפי בארץ ישראל, ולמרות הרפיון הדמוגרפי בקרב יהודי התפוצות, סך כל היהודים בעולם חזר לעלות בשנת 2012, לראשונה מאז השואה.

    לבחירת הרצאה

    מלאו את הפרטים הבאים

      אסלאם ומזרחנות נוספים

      ארז חסון מרגלים בשירות המדינה

      ארז חסון: התגייס לשירות הביטחון הכללי בשנת 1992 ובמשך 26 שנים מילא שורת תפקידים מבצעיים כרכז מודיעין ובהמשך כמנהל רכזים באזור רמאללה בתחום של גיוס מקורות אנושיים (יומינט) לאיסוף מודיעין לסיכול פיגועי...

      סוכנות שיווק דיגיטלי