לבחירת הרצאה

מלאו את הפרטים הבאים

    מחשיכה לאור עם ישראל רז

    הרצאות לילדי בתי ספר – “לראות מעבר לאופק” מחשיכה לאור עם ישראל רז

    אני מזמין אתכם להרצאה חווייתית בה אגיע אליכם לבית הספר ונעבור יחד

    את הסדנה במציאות ללא מסכים ואמצעים טכנולוגיים.

    מדהים לראות עד כמה ההרצאה נוגעת בילדים .

    אני רואה הרצאות אלה כשליחות ורוצה להגיע לכמה שיותר ילדים .

    על כן אני פונה אליכם, ואשמח מאוד להגיע לפגישה ע”מ לקדם את הנושא .

    רקע

    שלום, שמי ישראל רז בן 74, ומגיל 50 אני איני רואה דבר דרך העיניים.

    אני מזמין אתכם להרצאה שתפקח את עינכם ותעזור לילדים לקבל פרופורציות וכלים

    להתמודד טוב יותר עם הקשיים והפחדים הכמוסים שלהם..

    אני מעביר הרצאות לילדי בתי ספר מגיל 9 ומעלה, ולצד זה הרצאות לארגונים ולחברות.

    בהרצאות עם ילדי בתי הספר אני מלמד את הילדים, להסתכל באופן חיובי על החיים בכללם,

    נותן כלים חשיבתיים להתמודדות עם קשיים בחיי היום יום, במשפחה, בחברה ובלימודים,

    ומאפשר לילדים להסתכל על הקורה להם בחיים ביתר פרופורציה.

    אני מראה לילדים שבכל קושי בחיים יש איזושהי חשכה, וביכולתם להכניס אור לתוך הקושי והחשיכה

    ולהפיק מהקושי איזשהו יתרון והסתכלות חיובית וטובה על הקורה בחיים.

    במהלך שנת הלימודים הקודמת פגשתי כבר כ-1400 ילדים בכל קצווי הארץ.

    דגשים ומסרים חשובים:

    במפגש אספר את סיפורי  האישי והתמודדותי, ואתן לתלמידים כלים כיצד הופכים קושי להזדמנות.

    מבנה המפגש:

    הצגה עצמית ותיאור ההתמודדות  באמצעות הפעלת חושים אחרים וראיה רב ממדית

    פעילות חווייתית : התלמידים מכסים את העיניים כל תלמיד מוציא דף ורושם לעצמו

    קושי שהוא חווה, מהקל אל הגדול

    כלים להתמודדות עם קושי – לא להסתיר מגבלות, חשיבות שיתוף אדם קרוב,

    חשיפה כחלק מהתמודדות עם קושי, הפיכת חיסרון ליתרון

    “האחר הוא אני”- מנקודת מבטו

    התייחסות לשאלות תלמידים שהועלו בפורום.

    הנה קטע קצר מההרצאה שלי:

    לאחר הפתיחה הקצרה, אשאל את הילדים,

    עכשיו כאשר אתם חושבים על אדם עיוור, מה אתם חושבים עליו,

    איך החיים שלו נראים? מה הוא מרגיש?

    הילדים יתנו תשובות והמורה תכתוב את מה שהם אומרים על הלוח.

    הם יגידו: מסכן, לא יכול לקרוא, לא יכול לכתוב, ועוד ועוד דברים של אי יכולת

    לעשות דברים שהם הרואים עושים.

    יכול להיות שילד אחד או שניים יגידו משהו חיובי.

    לאחר מכן אגיד לילדים בואו תרגישו בעצמכם מה זה אומר לא לראות.

    אני אבקש מהילדים לשים את כיסויי העיניים על העיניים, ומי שקשה לו לשים את כיסויי העיניים,

    שיעצום את העיניים ושירגיש איך זה להיות עם עיניים עצומות כאשר הוא לא ישן ושהוא ער.

    תוך כדי שהעיניים של הילדים מכוסות בכיסויי העיניים אשאל את הילדים

    איך אתם מרגישים?

    הילדים ישיבו תוך כדי שהעיניים שלהם מכוסות בכיסויי העיניים,

    והמורה תכתוב את התשובות והשיתופים שלהם על הלוח.

    בצד אחד של הלוח את הרגשות החיוביים ובצד השני של הלוח את הרגשות השליליים.

    לאחר מכן הילדים מורידים את כיסויי העיניים מהעיניים, ואני עובר לספר על עצמי ועל

    איך שאני מתמודד עם העיוורון.

    כאן אני מספר על עצמי ואת סיפור החיים שלי.

    כבר מהיותי ילד היו לי קשיי ראייה קשים ובגיל 50 התעוורתי לחלוטין ממחלת עיניים גנטית שנקראת r.p.

    גם כילד וגם כמבוגר הסתרתי את זה שאני לא רואה, וכל זמן שהסתרתי את זה שאני לא רואה,

    לא יכולתי להתמודד ולטפל בבעיית אי הראייה.

    ברגע שהייתה לי את המוכנות לקבל את זה שאני לא רואה, החיים שלי השתנו ב-180 מעלות.

    אותו הדבר קורה עם כל אחד ואחד מכם ברגע שאתם מסתירים את הקשיים הקטנים ועל אחת כמה וכמה

    ברגע שאתם מסתירים קשיים רציניים או מגבלה כלשהי.

    ברגע שפתחתי את מקל הנחייה והסכמתי לקבל את העיוורון קרה משהו נפלא בחיים שלי.

    אני אומר לילדים בהרצאות שלי איתם, תראו הסתרתי במשך שנים רבות את זה שאני לא רואה,

    ובשנייה האחת שפתחתי בה את מקל הנחייה קרה משהו נפלא לי בחיים, שהביא לשינוי של 180 מעלות .

    תראו כמה דבר כל כך פשוט של פתיחת מקל הנחייה הביא משהו כה רב משמעות לי בחיים.

    מה אתם חושבים המעשה הכה פשוט הזה הביא לי לחיים?

    נתינת שתיים שלוש דקות לתשובות הילדים.

    פתיחת מקל הנחייה אפשרה לי לצאת ברגע אחד מהסתרת אי הראייה ולהגיד לעצמי ולכל העולם

    שאני לא רואה, להפסיק להיות עיוור לזה שאני לא רואה, ולקבל את העיוורון הן מההיבט הנפשי

    והרגשי והן מההיבט הפיזי.

    לכל אחד מאתנו יש את הבעיה או הקושי האישי שלו, יש מישהו שיש לו בעיה בקריאה,

    למישהו בעיה בכתיבה, למישהו יש בעיה בהתארגנות, למישהו יש בעיית קשב וריכוז,

    מישהו עיוור, מישהו חירש, ועוד ועוד.

    והשאלה המרכזית היא איך אנו הופכים את הקושי הבעיה או המגבלה למשהו שמאתגר

    לחפש את החלופות שיאפשרו להתמודד בצורה מוצלחת עם הקושי הבעיה או המגבלה ולהפכם ליתרון בחיים.

    להזמנת המפגש חייגו 03-7284154

    לבחירת הרצאה

    מלאו את הפרטים הבאים

      בתי ספר נוספים

      מעיין הנעורים עזרא דוידי

      "הדרך למעיין הנעורים, מי מפחד מאורח חיים בריא". ההרצאה מתחילה בסיפור האגדה על מעיין הנעורים. תוך כדי ההרצאה אנחנו מבינים כי בעצם זו לא לגמרי אגדה והדברים נמצאים קרוב יותר אלינו ממה...

      פרופ' יובל חלד תוספת שנים לחיים

      פרופ' יובל חלד Ph.D., LL.B מדען, יועץ, מרצה ומומחה בינלאומי פיזיולוגיה אינטגרטיבית ופיזיולוגיה של המאמץ שימש כפיזיולוג הראשי של צה"ל מטעם חיל הרפואה וכמנהל מכון הלר למחקר רפואי בתל השומר. כיום...

      סוכנות שיווק דיגיטלי