לבחירת הרצאה

מלאו את הפרטים הבאים

    פסיכולוגיה חינוכית

    דר’ דליה אלוני פסיכולוגיה חינוכית

    אני מאמינה שהשמיים הם הגבול עבור אלה שמוכנים באמת להשקיע כדי…

    ליזום, ליצור, לחקור, לטעום, להכיר, ללמוד, להתנסות, לממש, למצות… ולהצליח.

    האני מאמין שלי מורכב משילוב דינמי של תכונות אישיותי שקיבלתי מהוריי, ממה שלמדתי במסגרת האוניברסיטה, מהניסיון המקצועי שרכשתי, מאנשים שפגשתי בחיי, מאומנות, מהיותי אישה ואמא, ממה שאני רוצה להיות… אז במה אני מאמינה?

    אופקים

    אני מאמינה שהשמיים הם הגבול עבור אלה שמוכנים באמת להשקיע כדי.

    ליזום, ליצור, לחקור, לטעום, להכיר, ללמוד, להתנסות, לממש, למצות ולהצליח.

    אני מאמינה ביכולת בחירה, בפתיחות, בנדיבות, ברוחב אופקים, בהצבת מטרות, באקטיביות ובפרו-אקטיביות.

    החיים זזים קדימה, אחורה וקדימה  מרגע היוולדנו אנו בתנועה מתמדת של התפתחות, גדילה, צמיחה, העשרה. ובתנועה הזו, לעתים אנו גם חוזרים אחורה. לפרקי זמן מסוימים. כדי להיות שם, להרגיש, לחוות שוב, להבין, לתקן. ואחרי שהתאפשר לנו להיות שם, אנו שוב נעים קדימה עם החיים.

    שום ילד איננו אי אני מאמינה בגישה מערכתית.

    עבודתי מושתת על ראיית הפרט כשלם, שאישיותו מתפתחת ופועלת בתוך קשרים שונים משפחתי, חברתי, בית ספרי,תרבותי וקהילתי.

    האני מאמין שלי ושיטת עבודתי שמים דגש על שיתוף פעולה של הורים, מורים, ילדים וכל גורם מסייע.

    בריאות נפשית

    כפסיכולוגית חינוכית חשוב לי לפעול ולעשות לקידום רווחתם הנפשית של ילדים והורים.

    אני מאמינה בחשיבותם של הרגלי חיים וחשיבה בריאים, כבסיס למניעה של קשיים, בעיות ומשברים.

    שאיפותיי המרכזיות, הן באבחון והן בטיפול, הן זיהוי מוקדי הכח והקושי, העצמה של הילד, בני משפחתו והצוות החינוכי, וסיוע לילד לממש את יכולתו.

    שונות מוסברת

    במסגרת הכשרתי רכשתי ידע תאורטי מעשי במגוון טכניקות של ייעוץ, אבחון וטיפול, לילדים בגילאים שונים, בחינוך הרגיל ו/או במסגרות של החינוך המיוחד. אני מאמינה ששילוב של הפגישות עם הילד וההורים, הטכניקות, ההסתכלות והידע, מאפשרים את הרחבת זווית הראיה ומתן הסברים לסימפטומים, להתנהגות, למניעים ולמוטיבציות.

    המחקר והניסיון בשטח

    אני מאמינה בשילוב של תורת המספרים הגדולים מחד, וראיית האינדיבידואל מאידך.

    אני מקדישה את זמני הן למחקרים וכתיבת מאמרים תאורטיים ויישומיים והן לפגישות עם ילדים והורים במסגרת הקליניקה. פסיכולוגיה חינוכית.

    הכוחות, המוטיבציות והזהות

    אני מאמינה שבמסגרת המפגשים שלי עם ילדים והורים עלי להתבונן ולהקשיב לשלושה ממדים של האדם: הכוחות- מהן העוצמות, מהם המשאבים הפנימיים והחיצוניים אשר עומדים לרשותו, במה הוא מצליח, מה הוא יכול לנצל לטובתו.

    המוטיבציות והמטרות- מה הוא רוצה, מה מניע אותו, מה חשוב לו, מה האינטרסים שלו, למה הוא שואף, לאן הוא רוצה להגיע. הזהות- מה “האני” שלו, מהי אישיותו, מה מניע אותו, אילו מנגנונים הוא מפעיל.

    חוויות של הצלחה

    מוקד מרכזי בעבודתי הוא העלאת הדימוי העצמי של ילדים ומבוגרים.

    אני מאמינה שהדימוי העצמי מושפע מהרבה גורמים. בין שאר הגורמים, ניתן לתפוס את הדימוי העצמי כתוצאה של מספר ההצלחות חלקי הציפיות שלנו.

    ככל שציפיותינו יותר ממשיות, מציאותיות ותואמות ליכולות ולכוחות שלנו, וככל שאנו צוברים יותר הצלחות, כך הדימוי העצמי עולה.

    זה לא קל, אבל בהחלט אפשרי!

    תודות

    תודה מיוחדת לכל ההורים והילדים, אשר פתחו את לבם בפניי, נתנו בי אמון, חשפו את הרגשות, המחשבות, הסודות, הכאבים וההצלחות שלהם.

    אני נוצרת בתוכי כל ילד וילדה שאבחנתי ו/או טיפלתי, ומקווה בשבילם שיזכו באהבה והערכה מצד הסובבים אותם ויממשו את היכולות הטמונות בהם.

    באותה המידה, במהלך השנים הייתה לי הזכות לפגוש מאות מורות, גננות, יועצות ואנשי חינוך. אני אסירת תודה על פתיחותם של המורים האלה, אשר שיתפו אותי בתובנות, בקשיים, באסטרטגיות ובהצלחות.

    סדנאות והרצאות להורים

    מוכנות לכיתה א’ סדנה להורים על חוויית העלייה לכיתה א’, עבור הילד וההורים.

    שילוב של התנסות חווייתית, מידע תאורטי על מרכיבי הבשלות לכיתה א’ וכלים מעשיים כיצד הורים יכולים לסייע בהשתלבות והסתגלות לבית הספר.

    מעברים הרצאה על שינויים בחיי המשפחה ומעברים כמו מעבר דירה או מעבר בין מסגרות חינוכיות.

    מתבגרים והתבגרות הרצאה להורים בנושא גיל ההתבגרות. התנסות חווייתית, מידע תאורטי על מאפייני גיל ההתבגרות וכלים מעשיים כיצד להתגבר עליו .

    פריצת דרך במוטיבציה הרצאה להורים לתלמידי תיכון על מוטיבציה וחוסר מוטיבציה ללימודים:

    מידע תאורטי וכלים מעשיים כיצד לפרוץ דרך, לטפח מוטיבציה ולהביא להצלחה בבחינות.

    התמודדות משפחתית עם ילדים לקויי למידה הרצאה על ההתמודדות של הילד, ההורים והאחים כאשר יש ילד או ילדה לקוי למידה במשפחה. מידע תיאורטי ומחקרי עדכני על המשפחה כמערכת, מה הפירוש וההשלכות של לקויות למידה וכיצד מתמודדים.

    סדנאות והרצאות לצוותים חינוכיים

    ילדי ה – ADHD – התמודדות עם ילדים בעלי הפרעת קשב וריכוז בכיתה.

    השתלמות/סדנה המשלבת התנסות חווייתית, מידע תאורטי ומחקרי עדכני והקניית כלים יישומיים, המסייעים למורה להתמודד עם ילדים בעלי הפרעת קשב וריכוז בכיתה.

    בינת הלב– השתלמות/סדנה לצוותים חינוכיים, גננות ומורים, על הדיאלוג עם הורים וילדים. שילוב של התנסות חווייתית, מידע תיאורטי וכלים יישומיים לשיפור הקשר והתקשורת עם הורים וילדים.

    טיפוח רגשי-חברתי השתלמות/סדנה לגננות בנושא היבטים רגשיים וחברתיים של ילדי הגן.

    פריצת דרך במוטיבציה– הרצאה למורים על מוטיבציה וחוסר מוטיבציה ללימודים. מידע תאורטי וכלים מעשיים כיצד לפרוץ דרך, לטפח מוטיבציה בתלמידים, לרתום את ההורים ולהביא להצלחה במבחנים.

    סדנאות לילדים ונוער

    לומדים להצלחה! סדנה ייחודית המיועדת לתלמידי חטיבת ביניים ותיכון. 8 מפגשים, המשלבים מודלים קוגניטיביים לפתרון בעיות והקניית כלים ואסטרטגיות למידה להתמודדות עם חרדה בבחינות.

    עוצמה! סדנה ייחודית לתלמידי בית ספר יסודי להקניית כלים של שליטה עצמית ושיפור מיומנויות חברתיות.

    המפגשים מתאימים לימי הערכות לבתי ספר, לחדרי מורים, הורים לתלמידים, תלמידים ולכל המעוניין.

    לבחירת הרצאה

    מלאו את הפרטים הבאים

      יום האישה נוספים

      שיר וסיפור שוקה דינור

      "סיפורים הם לא דרך להעביר זמן, הם דרך להעביר חכמה מאחד לשני…" (ד"ר רחל נעמי-רמן ) "כשהמילים עוזבות… מתחילה המוזיקה…" (היינריך היינה) שוקה די-נור – שימש במשך למעלה משלושים שנה כמנהל...

      קורין שביט גילוי נאות

      גילוי נאות "מסע של חיים"– כל הסיפור הרצאה שהיא מופע -  עם שיח בסופה גילוי  הנטייה המינית של נער או נערה מפגיש את ההורה עם זהות השונה משלו. שלב החשיפה של...

      אביב גבע סופר, עו”ד ומרצה

      בגיל שש מכרתי תולעי משי בשכונה שבה גדלתי. הייתי קוטף אותן מהעצים, יחד עם העלים של עץ התותים. תולעים לבנות כאלה שטוות משי אורגינל מהעכוז. לא ייאמן. הן גדלות לגודל מקסימלי...

      סוכנות שיווק דיגיטלי